sobota, 1 marca 2014

Jaja na szynce szwarcwaldzkiej

Jajka sadzone na szynce szwarcwaldzkiej pod żółtym serem i rukolą


Dobrze jest zacząć dzień pożywnym i smacznym śniadaniem. Jeszcze lepiej jest, gdy to śniadanie można łatwo i szybko przyrządzić. I takie są właśnie jajka sadzone na szynce szwarcwaldzkiej. Gorąco polecam!




















Dla 2 głodnych osób przygotuj:

5 jajek
4 plastry szynki szwarcwaldzkiej
1 garść rukoli
2 plasterki żółtego sera
pieprz


Wstaw patelnię na palnik z dużym ogniem. Na jeszcze zimnej patelni ułóż plasterki szynki szwarcwaldzkiej. Wbij na nie jajka i przypraw je świeżo mielonym pieprzem. Nie używaj soli, ponieważ szynka jest bardzo słona.



















 Żółty ser pokrój w paseczki posyp jajka. Przykryj patelnię na ok. 3 minuty. Jajka powinny być "na miękko", a białko powinno być ścięte (białe, nieprzeźroczyste), jeśli jest jeszcze płynne, przykryj patelnię i odczekaj, aż białko się zetnie. Wtedy posyp je rukolą i podawaj. Smacznego!



2 komentarze:

  1. Świetne i pożywne śniadanie ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie wpadłem na podobny pomysł i sprawdzam w necie czy istnieje coś podobnego. Ja posadziłem jajka na szynce szwardzwaldzkiej i chorizo. Dodałem kilka plastrów camembert'a i pomidorów. Starłem na to odrobinę cheddearu i posypałem rukolą. Polecam.

    OdpowiedzUsuń

Nowszy post Starszy post
Strona główna