poniedziałek, 9 grudnia 2013

Król na obiad

Królik duszony w białym winie z rozmarynem


Natrafiłam dziś w sklepie na świeżutkiego królika i nie potrafiłam mu się oprzeć. Białe mięso królika jest niezwykle delikatne i smaczne, a ze względu na niską zawartość cholesterolu, zdrowe. Udusiłam go w białym winie ze śmietanką i dodatkiem czosnku, cebulki, musztardy oraz rozmarynu. Wyszedł bajecznie pyszny!


Na porcję dla 2 głodnych osób przygotuj:
1 królika
1 cebulkę
1 ząbek czosnku
1 szklankę śmietanki kremówki
1 szklankę bulionu
1/4 szklanki białego wina
1 dużą łyżkę świeżego rozmarynu
2 małe łyżeczki musztardy
3 duże łyżki oliwy z oliwek
1 duża łyżka mąki pszennej 
sól, biały pieprz


Cebulkę i czosnek pokrój na drobniutką kosteczkę. Rozmaryn rozdrobnij. Królika podziel na porcję, tutaj możecie zobaczyć jak robi to profesjonalista, ja dzielę królika mniej więcej na 4 części bez większego stresu. Następnie delikatnie posól i popierz mięso
Do rozgrzanej głębokiej patelni lub garnka wlej oliwę, dodaj cebulę, czosnek i rozmaryn. ułóż na dnie kawałki królika rozgarniając cebulę i czosnek. Po chwili wlej białe wino i wszystko wymieszaj. Po 2 minutach dodaj bulion, wymieszaj. Po kolejnych 2 minutach dodaj śmietankę i musztardę, wymieszaj. Spróbuj sos i dodaj tyle soli i białego pieprzu ile uważasz za potrzebne. Duś królika na wolnym ogniu przez 30 minut. Po tym czasie nabierz do miseczki pół szklanki sosu, dodaj mąkę i dokładnie wymieszaj, tak żeby nie było grudek. Następnie dodaj ją do sosu i mieszaj przez 5 minut na wolnym ogniu, żeby znikł smak mąki. Ja podałam królika ze świeżym pieczywem, który idealnie zbiera sos z talerza. To był zdecydowanie dobry pomysł. Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nowszy post Starszy post
Strona główna