czwartek, 29 maja 2014

Krem ze szparagów

Krem z białych szparagów z białym winem, szalotką i czerwonym pieprzem

Sezon na szparagi w pełni, co osobiście bardzo mnie cieszy. Są one zdecydowanie mile widzianym gościem na moim stole. Dziś w roli głównej białe szparagi. W mojej, oczywiście bardzo prostej wersji, podkręciłam ich smak czerwonym pieprzem i białym winem. Efekt okazał się doskonały. Po spróbowaniu pierwszej łyżki z moich ust wyrwało się entuzjastyczne WOW. Gorąco polecam wszystkim fanom szparagów!



Dla 4 osób przygotuj:

1 pęczek białych szparagów
1 szalotkę
1 dużą łyżkę masła (lub oleju roślinnego)
1 garść czerwonego pieprzu
1/2 szklanki białego wytrawnego wina (ja użyłam chardonnay) 
1 l bulionu
1/2 szklanki słodkiej  śmietanki 18%



Do rozgrzanego garnka wrzuć masło i drobno posiekaną szalotkę. Gdy cebulka się zeszkli dodaj pocięte na grube plasterki białe szparagi (najbardziej zwłókniałą część wyrzuć - ok 2 do 3 cm od dołu), całość dopraw solą i pieprzem. Po ok 3 minutach dodaj białe wino. Po kolejnych 2 minutach dodaj bulion. Gotuj ok 15 minut na średnim ogniu. Następnie całość zmiksuj blenderem na gładki krem. Dodaj kremówkę, sól, pieprz i szczyptę cukru do smaku. Zmiksuj jeszcze raz. Na koniec dodaj czerwony pieprz i wymieszaj. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nowszy post Starszy post
Strona główna