wtorek, 22 kwietnia 2014

Tagliatelle con peperonata

Tagliatelle z kolorową papryką duszoną z szynką, czosnkiem, rozmarynem i oregano

Wróciłam dziś do domu głodna i zmęczona z zamysłem zamówienia pizzy, ale gdy otworzyłam lodówkę uśmiechnęły się do mnie trzy słodkie papryki, każda w innym kolorze. Pomysł na makaron z papryką duszoną z czosnkiem i ziołami przemknął przez moją głowę jak piorun i piorunem zrobiłam przepyszny obiad. Absolutnie aromatyczna papryka z dodatkiem szynki, czosnku, rozmarynu i oregano. Rewelacja!





















Na porcję dla 4 osób przygotuj:

3 papryki - zieloną, czerwoną i żółtą
2 ząbki czosnku
6 dużych łyżek oliwy z oliwek
1 cebulę
1 dużą łyżkę świeżych igieł rozmarynu
1 dużą łyżkę świeżych listków oregano
1 garść piórek parmezanu
2 garści szynki pokrojonej w kostkę
1 opakowanie makaronu tagliatelle


Wstaw osoloną wodę na makaron. Paprykę pokrój w paseczki, cebulę w kostkę, czosnek drobno posiekaj. Na rozgrzaną patelnię wlej oliwę z oliwek, dodaj paprykę, szczyptę soli i wymieszaj.


Smaż na dużym ogniu aż papryka zmięknie, wtedy dodaj czosnek, cebulę, drobno posiekany rozmaryn i połowę listków oregano oraz szynkę. Całość wymieszaj i smaż przez 3 minuty na dużym ogniu. Następnie duś na średnim ogniu przez 10 minut. W tym czasie ugotuj makaron al dente i gdy będzie gotowy przełóż go na patelnię z papryką i szynką. Całość wymieszaj, przełóż na talerz i posyp resztą oregano oraz piórkami parmezanu. Smacznego!






















2 komentarze:

  1. Zdecydowanie lepszy obiad niż zamawiana pizza, dobrze że wyciągnęłaś te papryki bo danie wygląda przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. wszyscy byliśmy zadowoleni :), dzięki za dobre słowo
    Pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Nowszy post Starszy post
Strona główna