czwartek, 10 kwietnia 2014

Makaron w hiszpańskim stylu

Orecchiette z czerwona papryką, pieczarkami i hiszpańską kiełbaską fuet z orzechami laskowymi

Dzisiaj odkryłam hiszpański fuet z orzechami laskowymi. To rewelacyjna ręcznie wyrabiana, sezonowana, hiszpańska kiełbasa, w smaku delikatnie słodka i pieprzna. Uwierzcie mi - cudo! Kiełbasa, którą kupiłam miała dodatkowo grubo siekane orzechy laskowe, co podwoiło mój zachwyt. Pocięłam ją na plasterki, podsmażyłam z czosnkiem, czerwoną papryką i pieczarkami, a na koniec wymieszałam z ręcznie wyrabianym makaronem orecchiette, parmezanem i pietruszką. Efekt był wspaniały, więc gorąco polecam!





















Dla 4 osób przygotuj:

1 hiszpańską kiełbaskę Fuet (możesz ją zastąpić salami)
3 czerwone papryki ramiro
2 garści pieczarek
2 ząbki czosnku
1 pęczek natki pietruszki
1/3 szklanki oliwy z oliwek
1 garść piórek parmezanu
1 opakowanie makaronu orecchiette
1/3 szklanki białego wytrawnego wina
sól, pieprz


Ugotuj makaron według przepisu na opakowaniu. Gdy makaron będzie się gotował, wlej połowę oliwy z oliwek na rozgrzaną głęboką patelnię. Dodaj pocięte na ćwiartki pieczarki, pokrojoną w prążki paprykę, drobno posiekany czosnek i pocięty w plasterki fuet. Dopraw solą i pieprzem do smaku.



















Całość smaż, mieszając przez ok. 10 minut. W połowie smażenia dodaj białe wino. Na koniec dodaj posiekaną natkę pietruszki i druga połowę oliwy z oliwek. Gdy makaron będzie gotowy dodaj go na patelnię, całość wymieszaj, dodaj parmezan i dopraw do smaku. Podaj od razu. Smacznego!





2 komentarze:

  1. Niebywała gra kolorów. Gratuluje pomysłowości !
    (Przepis genialny)

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję serdecznie, jest mi bardzo miło:).

    OdpowiedzUsuń

Nowszy post Starszy post
Strona główna