poniedziałek, 15 grudnia 2014

Świąteczne babeczki


Pomarańczowo-kardamonowe muffiny z orzechami i chrupiącą skorupką


Niesamowicie aromatyczne, wilgotne z kawałkami orzechów pomarańczowe babeczki. Mmmmm są przepyszne! Dawno temu zachwycił mnie przepis na świąteczne ciasto z purée  z pomarańczy. Pomyślałam, że to wspaniała inspiracja dla muffinek i takie właśnie upiekłam. Są wspaniałe i do tego dokładnie takie jak idea mojego bloga - absolutnie bezstresowe. Minimum pracy, maksimum smaku. Dzięki nim mój dom pachnie świętami, choć bardzo wątpię żeby do nich dotrwały. Gorąco polecam!



Na ok. 20 babeczek przygotuj:
1 szklankę mąki pszennej
2/3 szklanki brązowego cukru
1 małą łyżkę proszku do pieczenia
1/2 małej łyżki sody oczyszczonej
2/3 szklanki grubo zmielonych orzechów ( ja wybrałam migdały, nerkowce i laskowe)
1 małą łyżkę zmielonego kardamonu
1 pomarańcza
1/2 kostki roztopionego masła
2/3 szklanki kwaśnej śmierany 18%
1 małą łyżkę pasty z wanilii (lub nasiona z 1 laski wanilii)
2 jajka

Włóż pomarańczę do garnka i zalej w całości wodą, gotuj ok. 1 godzinę. Następnie wyjmij pomarańczę i zmiksuj ją blenderem na puree. Wymieszaj wszystkie sypkie składniki w jednej misce, a w drugiej płynne w tym puree z pomarańczy. Następnie przełóż te płynne do sypkich i wymieszaj.

Nałóż ciasto do foremek na muffinki, oprósz każdą brązowym cukrem i piecz w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni przez 40 minut. Podczas pieczenia cukier się skarmelizuje i babeczki będą miały chrupiącą skorupkę. Smacznego!






1 komentarz:

Nowszy post Starszy post
Strona główna