poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Kurczak w zielonym pesto

Pierś kurczaka w pesto z bazylii i orzechów ziemnych z makaronem tagliatelle i parmezanem


To jeden z tych przepisów, które przychodzą mi do głowy kiedy kompletnie nie mam czasu na gotowanie. Główna idea, która mi wtedy przyświeca to szybko i zdrowo. Więc udusiłam pierś kurczaka w domowym pesto, które ukręciłam w pół minuty z bazylii, czosnku, parmezanu, oliwy i orzeszków ziemnych. Mięso było niesamowicie soczyste i aromatyczne do tego wyśmienity włoski makaron i obiad okazał się prawdziwym hitem. Bardzo, bardzo polecam!


Dla 2 osób przygotuj:

1 pęczek bazylii,
1 ząbek czosnku,
1/3 szklanki orzeszków ziemnych
1 pierś kurczaka
1/2 opakowania makaronu tagliatelle
1 garść startego parmezanu
1/4 szklanki oliwy z oliwek
sól, pieprz



Wrzuć do blendera bazylię, czosnek, orzeszki ziemne, oliwę z oliwek, i garść świeżo startego parmezanu, sól i pieprz. Całość zmiksuj na niezbyt gładką masę.

Ugotuj makaron al'dente w osolonej wodzie.

Kurczaka pokrój na kostki o grubości ok 2 cm i wymieszaj go z pesto, tak aby każdy kawałek kurczaka był nim równo pokryty. Następnie przełóż mięso na rozgrzaną patelnię razem całym pesto i smaż aż zacznie nabierać złocistych kolorów.

Na koniec dodaj ugotowany makaron i całość wymieszaj. Gotowe danie możesz ustroić płatkami parmezanu i świeżymi listkami bazylii. Dobrze jest na koniec dodać nieco świeżo zmielonego pieprzu. Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nowszy post Starszy post
Strona główna